Dovolená je časem odpočinku, cestování a rodinné soudržnosti. Těšíme se na ni celý pracovní rok, šetříme každou korunu a plánujeme, kde bychom ji mohli strávit. Pokud zavítáte do cestovní kanceláře a vyberete si zájezd, zeptejte se, na co máte nárok a jak je to s případnou reklamací.
Zájezd si vybírejte u známé cestovní kanceláře či agentury a zjistěte si o ní všechny informace, zejména zda je pojištěna proti úpadku. Před uzavřením smlouvy v cestovní agentuře chtějte doklad o pojištění záruky proti úpadku dané cestovní kanceláře a pro vlastní klid si pojištění uvěřte u jejich pojišťovny.
Zkontrolujte si, že cestovní smlouva obsahuje všechny náležitosti stanovené zákonem – smluvní strany, termín, ubytování, způsob dopravy, cenu, podmínky storna, apod. Když cestovní kancelář změní podmínky smlouvy, můžete buď souhlasit, nebo máte nárok na odstoupení a vrácení peněz.
Reklamace
Nesplnila cestovní kancelář závazky z cestovní smlouvy, např. ubytovali vás v jiném hotelu? Pak máte právo porušení povinností reklamovat a dožadovat se nápravy, nejpozději však do 3 měsíců od skončení zájezdu. Ideální je uplatnit reklamaci přímo v místě pobytu. Nebojte se obrátit se na delegáta a sepsat s ním reklamační protokol.