Nahraďte cukr zdravější variantou

Říká se, že cukr je bílý jed. Skrývá se v řadě potravin a jeho spotřeba stále stoupá. Existuje naštěstí řada přírodních sladidel, které svou sladivostí cukr leckdy předčí.

Med

zdroj: stock.xchng by Krzysztof (Kriss) Szkurlatowski

zdroj: stock.xchng by Krzysztof (Kriss) Szkurlatowski

Včelí med je výborný do čaje nebo kávy, ale skvěle poslouží i na pečení a vaření. Med je sladší než cukr a pokrmům dodává nezaměnitelnou exotickou chuť. Jeho pravidelná konzumace posiluje imunitní systém a pomáhá při zánětech v těle.

Javorový sirup

Javorový sirup je sladší než cukr, čili ho spotřebujete menší množství. Ceněný je nejen pro svou sladkou chuť, ale i velké množství minerálů, jako je mangan, který vytváří buněčnou energii. Oblibu si našel při servírování vaflí a palačinek, ale též se hodí do čaje, kávy nebo sladkých pokrmů.

Strouhaná mrkev

zdroj: stock.xchng by Kata Szikora

zdroj: stock.xchng by Kata Szikora

Přirozená sladkost mrkve výborně osladí koláče nebo omáčky. Do těla s ní dostáváte draslík, vitamín A, hořčík a vlákninu.

Pomerančový džus

Pomerančová šťáva obsahuje značné množství fruktózy, antioxidantů, vitamínů a minerálů. Použít ji můžete do čaje, k pečení i vaření.

Čtěte také:   Pampeliška v kuchyni

Stévie

Toto přírodní sladidlo je 300x sladší než cukr a šetří vaši linii, protože je téměř bez kalorií. Vypěstovat si ji můžete doma nebo zakoupit ve formě krystalků.

Datle

Plody datlí tvoří až dvě třetiny cukru. Hodí se k doslazení zákusků, omáček i slaných pokrmů. Stačí je pokrájet nebo rozmixovat na pastu. Kromě sladké chuti vynikají množstvím vlákniny, železa a hořčíku.

Comments are closed.