Odpočinutý zaměstnanec odvádí mnohem více práce než vyčerpaný. Navíc pracuje efektivněji a rychleji. Zamyslete se nad tím, zda zrovna vy si moc nenakládáte práce a jestli chodíte domů s koncem pracovní doby.
1. Čím víc práce, tím nižší kvalita
Čím více úkolů si zadáte k vyřešení, tím se zvyšuje pravděpodobnost, že je neodvedete ku své spokojenosti. Zaměřte se hlavně na ty nejdůležitější úkoly.
2. Málo spánku
Dostatek spánku má za výsledek větší produktivitu a šťastnější život.
3. Špatná osobní prezentace
Když půjdete na schůzku nevyspalí, nebudete hýřit nápady, kreativitou a budete špatný posluchač.
4. Špatná nálada
Přepracovanost = podrážděnost a netrpělivost, což následně přenášíte i na své okolí.
5. Chybný úsudek
Nekvalitní spánek zhoršuje rozhodování. Buďte vždy dostatečně koncentrovaní a některé úkoly přenechte svým podřízeným.
6. Špatný příklad
Lídr je napodobován ambiciózními zaměstnanci. Zapomeňte na soutěžení, kdo vydrží pracovat více hodin v kuse.
7. Příliš práce
Čím více práce na sebe převezmete, tím vám jí příště naloží víc.
8. Narušené vztahy
Napětí z pracovních povinností kazí rodinnou atmosféru. Udělejte si na svůj protějšek čas a stravte s ním příjemný večer u sklenky vína.
9. Hazard se zdravím
Dodržujte stravovací návyky, spánkový režim i pohybovou aktivitu. Vždy si na tyhle tři věci udělejte čas, i kdybyste měli kdovíkolik práce.
10. Práce počká
Zabývejte se i svými koníčky, plňte si své sny a uberte na pracovním tempu.