Každý měsíc vznikají v Česku stovky e-shopů. Prosadit se na online trhu není snadné, rozhodující je zejména nabízený sortiment.
Než založíte e-shop
Stanovte si, co od svého podnikání očekáváte. Můžete se stát prostředníkem mezi zákazníkem a obchodním partnerem, ale v takovém případě si nevyděláte moc peněz. Pokud se má e-shop stát zdrojem vašich příjmů, zvažte dostupný kapitál, marži a zmapujte konkurenci. Vybírejte si takový druh zboží, který nepatří mezi nejprodávanější. Odborníci radí zaměřit se na originální výrobky a módní doplňky. A jakým zbožím je trh přesycen? Jedná se hlavně o spotřební elektroniku, PC, bílé zboží, potraviny, hračky a oblečení.
Jak založit e-shop
Při samotném založení využijte systémy pro e-shopy, které jsou uživatelům k dispozici zdarma, a to i pro komerční použití. Pohrajte si s grafikou a dívejte se na e-shop očima zákazníka, který žádá rychlou orientaci a přehlednost. Vytvořte kvalitní popisky bez gramatických chyb a přidejte k produktům fotografie. Když už se zákazník rozhodne pro nákup ve vašem online obchodě, neznesnadňujte mu jeho snahu zbytečnou registrací a nabídněte různé možnosti doručení a způsobů plateb. Efektivní jsou také drobné dárky k objednávce, poštovné zdarma při nákupu nad určitou hodnotu nákupu nebo benefity.
Nespornou výhodou tohoto druhu podnikání je minimalizace nákladů na provoz. Pokud je pro vás tvorba a správa eshopů španělskou vesnicí, kontaktujte profesionály – zajímavou firmou je například Vega TEAM.